יום שלישי, אוגוסט 04, 2009

סוס חינם, לא בודקים לו את השיניים

"סוס חינם, לא בודקים לו את השיניים" זהוא פתגם ישן שאני מכיר את המשמעות לא נראה לי שצריך להסביר.
לפני מספר ימים חבר הקפיץ לי מדפסת משולבת Lexmark-x6170 לא הסתקלתי על הסוג ואפילו לא על החברה
מהסיבה הפשוטה שידעתי שיש סיכוי שהיא לא עובדת בכלל (ברמה חשמלית).
טוב , חיברתי את המדפסת ולאט לאט הבנתי לאיזה חור ניכנסתי.

אתם מבינים ישנה חברה שמוכרת מדפסות כבר שנים , ואפילו שיחררה kit לבניית דריברים (האם זה היה רמז עבה למפתחים שהחברה מתעצלת לכתוב דריבר?!).

אני באמת לא מבין חברה שרווח גדול ורציני שלה הוא ממכירת מדפסות למה היא יורה לעצמה ברגל (מוותרת על לקוחות).
אני יודע אנשי לינוקס "כביכול" הם לא שולטים בשוק אבל ...
בוא נראה מי הקניינים הגדולים של המדפסות האם אלו הם אנשי השוק הביתי או העיסקי ?
ברור שהעיסקי ומה השרתים שלהם מריצים ? .. ;-)
כן כן יש נתח שוק גם למערכות הפעלה של מייקרוספט אבל בתחום ההדפסה הכחולים די בירידה.
למה ? לא יודע בתור עובדה אני יכול להגיד שהרבה שרתי הדפסה הם מבוססי סנטוס ורד האט (ויש גם AIXים) הבודדים הם שמריצים windows.

אני יכול להגיד בוודאות שהרבה מקומות ויתרו מזמן על לחבר מדפסת בודדת למחשב ו"לשתף" אותה באמצעות smb.
למה ? פשוט זמינות יעילות והכי חשוב כמה זמן צריך לבזבז בשביל לתחזק וכן אני זוכר טלפונים של:
"יש לכם בעיה בשרת ההדפסות המדפסות דולקות אבל לא מדפיסות."
מה שבדר"כ היה מתגלה שהמחשב שהמדפסות מחוברות אליו מכובה/ מסך כחול/ תקוע.

בשביל זה יש שירותים כמו cups או pykota ולפעמים גם בsmartprint אלו הם דרכים יחסית פשוטות לעבוד עם מדפסות.
כשאין ברירה (מדפסת ענתיקה) מגדירים מחשב בודד שהוא בתורו מחובר למערכת ניהול הדפסה.
זו דרך פשוטה זולה ויעילה לנהל את מערכות ההדפסה.

טוב עבר זמן ואנשים כתבו דריבר להדפסה (שעדיין לא יושב בfoomatic) ובשביל לעבוד איתו צריך לחזור למקורות (קוד מקור קימפול וכן הלאה) שזה מעט מבאס אבל לא נורא.

רק שחבל שלא נכתב גם דריבר לסריקה (טוב נו מותר לי לרצות או לא ;-) ).
כלומר יש דריבר לדגם אחר שעובד בצורה שונה (מנגנון שונה ע"פ מה שמצאתי) אז יש על מה להתבסס אבל עדיין המון כאב ראש אבל את הדריבר שמדברים עליו בקיט לא הצלחתי למצוא.

אכשיו נשאלת השאלה למה חברה גדולה כזאת מעדיפה שבעלי עסקים יוותרו על המדפסות שלה רק בגלל שהיא לא שיחררה דריבר.
תומרו טוב נכון זו לא מדפסת שהרבה עסקים יבחרו (זה לא הHighEnd) אבל עדיין היום כמעט ואין תמיכה מהקופסה למדפסות הללו.

טוב לפחות יהיה תיעוד טוב וברור ?
אמרתי הנה הזדמנות ללמוד משהוא חדש לכתוב דריבר לסורק (עד כמה זה כבר יכול להיות קשה?!) והתחלתי להבין ..
אתםם מבינים בשביל לכתוב דריבר יש שני דברים :

1) שיש תיעוד ברור איך הכול עובד.
2) צריך לבצע RE לתוכנה.

חיפשתי סרקתי ומה לא עשיתי היום (לא פניתי לחברה :-) ) ומצאתי כמעט כלום.
מצאתי הערות של אנשים שהמדפסת הזאת מקבלת סטרים של ביטים (אני לא יודע עד כמה זה נכון) ומדפיסה לפי הנקודות (נשמע כמו המסכים של הטלפונים הניידים).
אבל רגע החברה שיחררה משהוא בתיעוד מדברים על קוד ומה אנו מקבלים בקישור ? איזה קובץ קוד מקור מדהים.
כן אין פה טעות הדפים המפנים הוסרו (וזה די מבאס).

אני באמת לא מבין חברות כאלה , כן לא אכפת לכם ממערכת הפעלה שלמה (נתח שוק ובלה בלה) אבל תתנו איזה שהוא פתרון.
הרי כשאני באה לקנות מוצר ואני מולי HP ו לקסמרק אני אלך לקנות את הHP גם עם הוא יקר יותר מהסיבה הפשוטה -
שלקסמרק לא תומכים במערכות אחרות חשבתי לבדוק את זה וראיתי כי אין מערכות נתמכות פרק לחלק מבית רדמונד.

רגע ומה בעל עסק יחשוב ? בהמון מקומות בודקים עם הIT מה אפשר לקנות , וברגע שהIT יגיד אל תקנו את לקסמרק כי הם לא תומכים החברה לא תקנה.
לא חבל לאבד סתם לקוחות על שטויות.

טוב אולי זה יהיה רעיון מצויין לפרוייקט קוד פתוח.

2 comments:

  1. זה לא רק הנקודה הזו, לקסמרק לדוגמא ניסו להתחכם ולהחיל את ה-DMCA על ראשי הדיו שלהם כדי שלא יהיו ראשי דיו מצד שלישי למדפסות שלהם:
    http://lwn.net/Articles/19976/

    אני לא מתקרב למוצרים שלהם.

    השבמחק
  2. לדעתי בעלי עסקים בדר"כ לא יבחרו בתחליפים ששונים מהיצרן אבל עצם הרעיון להשתמש בDMCA בשביל זה לדעתי הוא בזויי.

    השבמחק