יום ראשון, יולי 05, 2009

זה לא פוסט פוליטי

אני מאוד מתחבר לחלק הרעיוני של ה FSF בתחום התוכנה בגלל זה אני משתדל להשתמש כמה שיותר בתוכנה חופשית (כשאני יכול) ולא לפגוע בחופש שלי (או של אחרים) כשאני כותב קוד.

לפני מספר שבועות בדקתי את הפלאנטה של ה FSF וניזכרתי כי
עדיין לא שלחתי את הקורות חיים שלי להתנדבות .

בהתחלה הייתי סגור כי קיים שיתוף פעולה בן עמותת המקור לארגון הבן לאומי אולם היום נוכחתי לדעת כי הדבר לא נכון.
אם כן מהיא תוכנית ה Internship של הFSF שאליה שלחתי את הפרטים (ולא בטוח שהתקבלתי) -
למעשה מדובר בדבר דומה לBug Bounties ולתוכניות החברתיות שנעים בן הקהילות השונות רק שפה מגיע גג גדול יותר.
העבודה נעשית בחינם אולם בחו"ל (ובחלק מהאונבריסטאות בארץ) קיימים מספר מלגות שמאפשרות מחייה או עזרה בלימודים תוך כדי תרומה.

אינני יודע אבל אולי (רק אולי) קיימים תוכניות דומות בארץ וחבל שלא ראיתי פרסומים (במידה ויש) מאת המקור אמנם קיימים התארגנויות לתרגום לכתיבת קוד ולהתקנות (ואני לא יודע לאיזה קטגוריה להכניס את הנושאים של גיא ושל דורון אופק) אבל כמעט תמיד זה התארגנויות ספונטניות.

לדעתי חסרות תוכניות כאלה של המקור לדוגמה - הקמת מערך SIP לאנשי הקוד הפתוח בארץ או חשבון XMPP לכולם.
טוב זה רק רעיון שלי ובטוח יש רעיונות טובים מזה.
אולי אבל רק אולי עם מספיק תוכניות כאלה בארץ (אם יהיה ) מצבנו יהיה טוב יותר - אתרים יהיו נגישים (לפחות של המדינה) , יהיו יותר תוכנות לעולם שאיננו רק וינדוס ובכלל לא ישאלו שאלות אבל איזה גירסת דביאן וינדווס ?

ללא קשר חבל שלא ראיתי מלגות קוד פתוח ברמה ארצית , או יותר נכון שאין מימון גדול יותר מהמדינה (אם בכלל יש שיעבור לעמותה ) בשביל שיעבור כסף לפרוייקטים שיתרמו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה