יום ראשון, יולי 05, 2009

שיעורי בית ברישיון חופשי

כחלק מהלימודים שלי לקחתי עשיתי קורס טסטינג (הידוע יותר בשם QA) , בחרתי לעשות חלק מהפרוייקט בפרל (את צד השרת) בגלל שזו אחת השפות שאני אוהב והיא נתנה לי מענה מספיק טוב למה שייתי צריך.
הפרוייקט מורכב משלושה חלקים :
בסיס נתונים mysql
ממשק xml-rpc הכתוב בפרל
ממשק gui הכתוב בשפה האסורה (דרישות הפרוייקט).

הפרוייקט משוחרר תחת שני רישיונות הקוד תחת רישיון MIT , והתיעוד תחת CC-BY-SA .

אחת הבעיות שהכי הפריעו לי זה חוסר באפליקציות שיתנו לי מענה אחיד לכתיבת התיעוד.
כלומר נכון שיש את rational של חברת IBM שהוא כלי יחסית טוב אבל אני רוצה את האפשרויות האלה בתוך פרוייקט קוד פתוח או לפחות התממשקות ל kdeveop

לאחר מעבר על הפרוייקט (הבלה בלה הידוע יותר כתיעוד ) נוכחתי לדעת כי הקושי הגדול ביותר זה העיצוב כך שישאר זהה בכמה שיותר סביבות.
עבדתי עם קבצי ODT ו pdf אבל בדיעבד אני יכול להגיד לאנשים שהולכים לכתוב SRS ומסמכי בדיקות כל יותר לעבוד עם בסיס נתונים (והנה צופר לעידו) לא טבלאי ובכך לנצל קשרים טוב יותר (את האובייקטים).
הלא חלק גדול מהחומר שנמצא במסמכי ה STP הינם הרחבה מהSRS והSTD הוא פשוט בדיקה עבור כל אחד מהסעיפים.
הרעיון הוא לשפוח את בסיס הנתונים לטבלאות ולא לערוך טבלה טבלה.

מקווה שזה יעזור למישהוא בעתיד.


נ.ב.
לא היה לי זמן לעשות חבילות התקנה (deb ו exe) בתקווה שאעשה זאת בקרוב.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה