יום שלישי, יוני 09, 2009

האם תשתמש בC# ?

טוב מה לעשות גם אני לא ממש מתלהב מMono אבל מה שלי יותר מפריע זו השפה.
מי שזוכר ומכיר אותי יודע שכמעט תמיד אני מתרחק מהשפה הזאת בעוד לחלק מטכנולוגיות ה dotNet יש פתרונות חופשים (?) הבעיה פה זה השפה.

כשאני מסתקל על זה אני לא רואה שום סיבה למה עדיף להשתמש בשפה הזאת , חוץ מההרגל של מי שמשתמש בFramework מסויים.
הלא היא לא יכולה להתחרות ב C++ במהירות , לא יכולה להתחרות בperl ביכולת ההרחבה , לא יכולה להתחרות בפייתון בפורטביליות וקלות .
למעשה איך שאני רואה את זה , השפה היא לא יותר מהרחבת framework של חברה מסויימת.
האמת אני אעדיף לכתוב משהוא ב C++0x (שאותה לא למדתי עדיין) מאשר לפתח ב C#.

ישנם מימושים ישנן טכנולוגיות אבל ... אינני יודע אם בכלל יכול להתקיים קוד חופשי בשפה שיש בעיות רישוי איתה.
או יותר נכון שחברה מסויימת טוענת שיש לה פטנטים (אאפץ SCO ... ) מצד שני היא מצליחה (מישהוא זוכר את סיפור tomtom ) ? למה בכלל להתעסק איתה ? היא חזקה וגדולה אז למה לי לתרום לה ?
אינני יודע עד כמה יש פטנטים במונו אינני יודע מבין איך בכלל ניתן להגדיר (מוסרית) פטנט על תוכנה , אבל יש יותר מסיבה אחת למה אני לא מפתח בשפה הזאת כשאני יכול.

כשנחזור לזה אני באמת לא מבין למה Gnome צריכים את מונו , בשביל מה ? בשביל היכולת להביא מתכנתי .Net למערכות הפעלה חופשיות ? יש מספיק שפות ויכולות אז למה לכלך.
הרי כל אדם שמפתח בשפה נותן לה קצת קרדיט ולמה ? כי זו ברירת המחדל של סביבה ?
יצא לי לא פעם לדבר עם מתכנתי .NET שקשורים לסביבה הרי מתכנת הוא לא טכנאי מתכנת הוא סוג של אומן שיודע (או אמור לפחות) לכתוב קוד יפה ויעיל ללא הקשר לממשק.

לא יודע אבל אני למשל לא רואה שום ייתרון לשפה על שפות אחרות (לא פורטביליות , לא מהירות , לא קלות פיתוח ) לא יודע אבל אני ממש לא מוצא שום דבר שהוא "ואו".

האם אם מחר ברירת המחדל בסביבה יהיה ook כולם ירוצו לתכנת בזה ?!
האם אני מפתח בתוכנה ? כשחייב אז כן (עבודה / לימודים וכו' .. ) כשאני יכול אני מעדיף שפות טובות יותר , זה כמו בדיון של עידו על בסיסי נתונים צריך לבחור מה הכי מתאים לך בזמן הזה ומשום מה לא היה פעם אחת אפילו שC# הובילה על שפות אחרות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה