יום חמישי, מאי 21, 2009

אוף עם הספאמרים האלה ..

מכירים את הנושא של מי שנכווה מחלב רותח נושף על מים קרים ?
שמעתי הרבה על ארגון מסויים ועל פועלו אז חשבתי בתור מתכנת Voip ואיש קוד פתוח אוכל להתנדב ולעזור להם.

למה להתנדב ? מהסיבה הפשוטה כי הם עושים משהוא טוב ולי יש יכולת לעזור ובנוסף לעשות זאת בקוד פתוח (ובכך גם לעזור לפרוייקטים שאני אוהב).
סיבה נוספת היא התחום הרחב שקשור לחלק גדול מהאכלוסיה בארץ והוא השואה.
מכיוון שעסקתי רבות בחקר השורשים של המשפחה שלי קיבלתי ניסיון באיתור המידע ואיחסונו.

לדוגמה עזרתי כבר לפחות לשני משפחות לאסוף קצוות על משפחתם (בן עם Geni ו gewishGen) כתבתי כבר קוד שמתממשק מול מספר בסיסי נתונים ומאפשר שליפה ואני מתלבט אם לשחרר API שיאפשר לGrams להתחבר למערכות של יד ושם ולפרוייקט של דניאל ק. (ממשק דומה למערכות יד ושם).

המכתב :

Subject: סוג של תרומה - פתרונות VOIP
לYYY שלום ,

שמי בוריס ואני מפתח תוכנה חופשית שלפעמים גם מתעסק בגניאולגיה.
ראיתי ושמעתי על פועלכם וז חשבתי כי אולי אוכל לעזור במשהוא :

במידה ואתם צריכים עזרה בהרמת סביבת VOIP (לדוגמה OpenSer ) או שאתם צריכים עזרה בהרמת GateWay לXXXX לשרת שקיים אצלכם (על מנת לחסוך שיחות טלפון למדינות כל אחרות בעולם) -
אשמח לעזור __ *ללא תשלום *__ (כמובן במגבלות מסויימות בהם לא אהיה
זמין) בעזרה בהקמת מערכות קוד פתוח.

כמו כן אני יכול לעזור בתחום הגנאולגיה (תחום התוכנה) - יצא לי כבר לחקור מקורות של אנשים ובניתי מספר מערכות בשביל לעזור (כולן תוכנות חופשיות) כמו כן אני יכול להדריך שימוש בתוכנות אלו.

דבר זה יוכל לעזור בארגון XYZ :
כיום מרבית המחקר הגנאולגי משתמש במערכות קנייניות (כמו דרורית ) כאשר שימוש בהם הוא מגביל ופעמים רבות מחייב תשלום כספי.

שימוש במערכות קוד פתוח דוגמת gramps מאפשר לכל אדם בביתו לבנות את המחקר (עם העדויות / תצלומים / ומקורות ) ובכך להקל את הבעייה.

נ.ב.
אינני יכול לעזור בחומרה.
התשובה על המכתב שלי היה :
קוראים לזה ספאם וזה לא חוקי אני מקווה שאתה לא מנסה להשיג כך לקוחות
יכולת להיות שהצעה שלי נשמעה כמו פרסומת אבל אני באמת ובתמים רציתי לעזור בשביל לפרוס מערכות ולעזור.
לעזעזל אם כל הפרסומאים הללו מגיע בן אדם ומציע שהוא יסביר ויגדיר איך להרים סביבת SER או אפילו יחבר את ה Asterisk שלהם לשרת OpenSer או יכתוב קוד (כמובן תחת רישיון GPL )

לאחר מכן דיברתי איתו והסברתי והוא אף רצה שניפגש (אני מקווה שזה יצא לפועל בשבוע הבא).
בכל מקרה התחלתי לתת פוש יותר חזק בתרגום של Gramps הבעיה היא שאין לי מושג איך הופכים את הGUI למיושר לימין זה נראה שאני חייב לשנות את הכל , אולי יש איזה שהוא מנגנון שאני צריך לשים בו ערך יישר לימין ?

2 comments:

  1. אתה יכול להריץ את התוכנה עם LANG=he_IL וזה אמור להריץ אותה מיושרת לימין.

    השבמחק
  2. ניסיתי לא עבד (כלומר הGUI נשאר באותה הצורה שהיה ).

    השבמחק