יום ראשון, אפריל 12, 2009

איזה כיף שיש עזרה מהקהילה

אוף אין לי מספיק זמן וידע , כמעט כל מי שמכיר אותי יכול להגיד שיש לי ידע בכל מיני תחומים לא קשורים (שזה טוב) הבעיה היא שאני כל הזמן רוצה להתמקצע בכל אחד מהתחומים ולדעת הכל.

אז מצד אחד אני מוצא את עצמי קורא RFCים ורשימות תפוצה בנושאים מוזרים (מישהוא אמר IMAP/SIP/SSH אופן מוקו כל מני דברים שלא ממש קשורים אחד בשני) .
הבעיה היא שאני מבזבז על זה המון זמן (ולא לא הגעתי למסקנה הזאת לבד) , בת הזוג כועסת אני מתעקב בעבודה (כי החלטתי שאני לא כל כך בטוח איך TCP מתמודד עם פאקטים בצורת א-ב-ג) , ובכלל אנשים אומרים שאני מסתבך לחינם (אני סתם חופר ).
ובסוף עוד אנשים חושבים שאני יכול לעזור להם בLDAP (טוב נו אז קראתי כמה RFCים , כתבתי כמה שטויות ב פרל) .
אתמול התחלתי לעבור על פרוייקטים שאני צריך להגיש במסגרת האקדמיה וחשבתי "הממ יש פה איזה שיעורי בית משעמים אולי נוסיף קצת פלפל ? " והנה התוצאות.



בגלל שאני לא יכול להשתמש בכל שפה (הדרישות הן ל C++ פייתון או C# ) בחרתי שהנה זו הזדמנות מצויינת ללמוד קצת יותר.
התחלתי לקרוא על SOAP ולמרות שאין לי בעיות בהבנת הנקרא הגעתי למסקנה שאם אני שורף כל כך הרבה זמן אני יכול לכתוב לבד פרוטוקול , אבל זה לא הרעיון.

בדיוק בנקודה הזאת אדם מאוד נחמד (שלא אוהב , C אלא איזה שפה מוזרה ;-) ) נחלץ לעזרתי והפנה את תשומת לבי ל XML-RPC וזו היתה הזדמנות מצויינת לשרוף עוד קצת זמן על פרוטוקלי תקשורת השוואות ומה לא.
החלק המעניין הוא שהעזרה ניתנה בפרצו-ספר (לא בדיוק המקום לדיונים בנושאי תיכנות) , לאחר שקראתי יותר ויותר הגעתי למסכנה שאולי יהיה מעניין לבנות את השרת בתערובת של פייתון ו C (או אולי אפילו קצת בפרל שלאחרונה אני ממש אוהב).

אמנם כנראה אני אצטרך להתכופף לאחור (זה הביטוי שקיים בתיעוד) בשביל לעשות חלק מהדברים אבל עדיין זה פתרון כמעט מושלם למה שאני צריך (חסר לי רק היכולת להשתמש בsturct עם שמות).
טוב רגע זה רק הקטע הקטן של התעבורה אולי זה גם הזדמנות ללמוד QT ? או למעשה עוד כמה דברים נחמדים יותר ?

זו למעשה הסיבה שאני אוהב את הקוד הפתוח מישהוא אחד נתקע ומבזבז המון זמן אבל תמיד יש מישהוא שיודע איך להחלץ מהצרה הזאת (שאולי אני לא אמור להכנס אליה מלתחילה) , קיבלתי עזרה טובה ואני מקווה שאוכל להחזיר טובה ביום מן הימים.

אכשיו נשאלת השאלה מאיפה אני משיג מכונה תריץ את צד השרת (שלוש ארבע שדונים) שיתחברו לבסיס הנתונים (הרמתי בסיס נתונים בSF אבל פתרון אחר היה הרבה יותר טוב).
רגע ונשאלת השאלה מה הוא הקורס ? הקורס הוא Testing ... מעניין מה אני אכתוב כשאני אגיע לקורסי בינה מלאוכתית.

תגובה 1:

  1. מצד אחד #C תומך בצורה טבעית בSOAP, מצד שני, הוא מאוד בררן במה שהוא תומך, ואין כלים לדבג את הבעיות שאתה יכול להתקל בהם איתו.

    עוד משהו שאתה יכול לראות אם יעזור לך זה JSON. הוא יותר פשוט מSOAP מצד אחד והוא מסוגל לתת את אותה התחושה של אובייקטים (רק עכשיו עלה לי לראש מצטער).

    ד"א לא היה לוקח לך פחות זמן ליישם SOAP בעצמך עם כל הסכמות וכל הכאב ראש שבדבר.

    השבמחק