יום שישי, מרץ 06, 2009

זה שלי ולא משנה מי רוצה את זה.

לאחר מספר שנים בשימוש בקוד פתוח יצא לי להכיר חלק מהרישיונות וחלק מהסיבות לבחירה.
והאמת אני כמעט ואין קוד / עבודה שאני עושה שאינני נותן עליה רישוי כלשהוא (בדר"כ BSD)
בגלל שאני די חי באקדמיה התעניינתי מה קורה עם המחקר בסוף:
של מי יהיו הזכויות וכן הלאה.

מה רבה היתה הפתעתי כאשר המוסד מנסה לטפוס את הזכויות (ולקבל את הקרדיט ?) על עבודה של הסטודנטים.
מעניין איך החברה ב MIT היו רואים את זה אפילו איזה סטארטאפיסט בשנה ג' הרוויח כמה מיליונים טובים.

מקרה שקרה עם חברת barillet כאשר סטודנט ביצע עבודה שבעלי הקוד היו החברה המוסד האקדמי סירב לקבל (דרש לקבל את קוד המקור) והכריח אותו לבצע מחקר חדש .
ישבתי לפני מספר ימים על מאמר (Jan Jantzen) שאני צריך לכתוב על NeruFuzzy moddeling וישר חשבתי לפרסם את עבודתי ברישיו מעניין.
היי זה הזדמנות מצויינת ללמוד פייתון ואפילו להשתמש בscilab (המימוש החופשי לmatlab).
כמובן שגם את זה חשבתי לפרסם תחת רישיון חופשי כלשהוא ואז נזכרתי באיזה שהיא הערה קטנה :
"כל מה שמאוכסן בשרתי המכללה שייך למכללה" (לא ציטוט מדוייק).

ההם מה ?! אתם לא חושבים שאתם טיפה חורגים מהסמכות ?
אז נכון שכאשר מתבצע מחקר ניתן לטעון שזה שייך למוסד האקדמי אבל באותה צורה כל עבודה היא עבודה נגזרת מהלימודים.
מצד שני זה קצת חוצפה לנסות לטפוס טרמפ על סטודנטים (רק במחזור שלי יש שלוש סטארטפים ).

יצא לי לדבר עם כמה חברה בנושא של scilab והכינו אותי לאכול הרבה מרורים.
אולי הבחירה שלי היא לא מתאימה בכלל ? (משהוא אחר מscilab) ואני צריך באמת Octave ?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה