יום שבת, ינואר 24, 2009

על פורמטים וקהילה

לפני מספר חודשים נעלמו תמונות הפוטו רצח מאוגוסט פינגויין (מעניין מי אשם).
לפחות יש בקהילה יותר מצלם מקצועי אחד , ואחד מהם פירסם את תמונתיו בפליקר מכיוון שגם אני חבר בפרצוספר (די חדש אבל עדיין) ביקשתי את רשותו והעלתי חלק מהתמונות שאני נמצא בהם (אני חושש להעלות את כל התמונות מאוגוסט פינגויין מי שרוצה שיגיב).

במהלך התכתובתינו עירא העלה נקודה שהאתר איננו משתף פעולה עםOpenSocial .
ואז עלתה בי המחשבה הרי מה ההבדל בן OpenSocial לכל סט של API שמפורסם ?

בעוד יצא לי כבר לכתוב אפליקציות לfacebook (מחוץ לfacebook api ובתוכו) אני רואה מדוע חברה מסויימת צריכה לאמץ מוצר של חברה מתחרה (או קבוצה של חבורת)(1).

הרי שבדיוק כמו שJosh Catone כותב זה לא יאמץ עד שלא יבשילו כלל המקרים לדרישה.
הרי כל עוד המשתמשים אינם מביעים ברגליהם את הדרישה (ראה ערך פיירפוקס ) החברה ממש לא צריכה להניע אצבע.
כמה משתמשים אתם מכירים שהולכים לרשת חברתית בגלל הפיתחות שלה ?

ומשום מה היו שטענו כי הרעיון הוגדר כפשאלה מספר 4 של גוגל (מתוך 10) .

חלק מהחברות חושבת שהן מתת האל למשתמשים והAPI שלהם הוא מושלם (כן יש לי טענות גם לOpenSocial) האם אותו הפליקר שרובינו משתמשים בו לא פחות גרוע מfacebook שנועל את התמונות.
יש לי מספר טרוניות על הסט הפקודות של facebook על המספר הרב של ההגנות ועוד מספר דברים אבל לחלק גדול מהAPI ישנן אותן מחלות ילדות.

אולי אני אופטימי מדי אבל אני די מאמין שיום יבוא ואוכל להתשתמש ב OpenID בפייסבוק לינקדין וWhatsup
מצד שני זה כל כך יקל על גנבות הזהות (חלק מהאנשים זוכרים עוד את המייל הבהול ממני).

ויתכן אולי שהדבר הוא לטובה הרי כמה משתמשים באמת רוצים להיות מזהים ומטוייגים בקישור אחד?
אמנם נכון שאם נזהר בכל דבר לא באמת נחייה (הרסתי ציטוט של מארטין לוטר קינג) אבל מי כבר רוצה להיות מטוייג ע"י סקריפט כ "מתכנת לינוקס , קוד פתוח , גר בXXX , עוסק בתקשורת ,לא אוהב יותר מדי IDEים , שותה קפה שחור "

(1) - OpenSocial נוצר ע"י גוגל וMyspace .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה