יום רביעי, דצמבר 03, 2008

מה מתכנת C++ ו C אמור לעשות היום ?

לאחרונה אני מחפש תעסוקה חדשה בתחום פיתוח התוכנה (כן אני יודע זה הוא זמן גרוע) .
אולם בכל האתרים שאני פונה אליהם (פרט לwhatsup.co.il) מניחים שאם אתה מתכנת שרוצה לעסוק בלינוקס אתה לפחות גלעד בן יוסף או שחר שמש .

הכוונה שלי היא שדרישות הקדם שידברו איתך הן לכל הפחות מוגזמות או דורשות מידי (כן אני יודע שאם יש היה לי ניסיון של 11 שנה ב Kde / תואר שני מהטיכניון / הייתי מפתח מערכת cms ב c++ / יבואן של freerunner אז לא הייתה לי ממש בעיה בנושאי הסף ):
כמעט בכל המקומות שבדקתי (alljobs , jobmaster , sqlink ) זה או שמחפשים אנשי QA / .NET (שזה לא מה שאני מחפש) או דרישות של 2-5 בכל משרת פיתוח שקשורה לC ו C++.

אני מבין שאין היום הרבה דרישה לתכנתי C אבל C++ אבל לדעתי מחסור בדרישה לאנשים אלו ובכלל שלא מחפשים מפתחים לעולם הלינוקס די מוזר לטעמי.
הרי דווקה היום צריכה להתחיל פריחה של נושא הקוד הפתוח (נראה לי שעידו קנר כתב על הנושא).
יש היום דרישה הולכת וגדלה להוזלת עלויות ולדעתי (ומה אני כבר יודע בכלכלה ) מעבר חד לנושאי קוד פתוח (פיתוחים) צריך לתרום לכל חברה.

דבר ששמתי לב כי על כל מפתח C++ שקשור בצורה כלשהיא ללינוקס יש 5 (או יותר דרושי ) .NET .
מה שלי חורה מאוד זה העובדה שאין לי תואר מאוניברסיטה אבל יש לי ניסיון נחשב פחות ומרעיינים אפילו לא חוזרים לאחר שליחת מייל.
הרי אם יש לי ניסיון בפיתוח (כבר עובד ) ובו בזמן אני לומד במכללה (שנה שלישית הנדסת תוכנה) מדוע זה נחשב פחות מאדם שרק סיים לימודים תאורתיים ?

טוב אם מישהוא צריך מתכנת אז הבנתם את הרמז ...

כן אני יודע שהגיע זמן לחזור לשלוח קוד ולכתוב ולעזור (והפעם עם השם הזה ולא שם הרשת שלי) .
כרגע אני עובד על תוסף ל gramps שיתממשק ל MySQL במקום לעבודה עם gpkg.

יכול שאני מחפש במקום הלא נכון ?...

3 תגובות:

  1. הסיבה שיש דרישות מוגזמות לC++ היא שכל מי שסיים אוניברסיטה, יודע C++ בנוסף לינוקס וגם תחומים אחרים אינם רק C++ והתפתחו לשפות אחרות כמו דוט נט, ג'אווה, PHP, פייטון וכו' ולכן לכל שפה יש פחות מתכנתים.
    בנוסף שפות כאלה מקלות את הפיתוח יחסית לc/c++

    לכן לדעתי, עד שלא תפתח איזה פרוייקט מרשים כמו CPPCMS, בחר את אחת השפות האלה ותיהיה טוב בה.

    השבמחק
  2. הי בוריס,

    קודם כל אני נבוך שאתה משתמש בי בתור אמת מידה - תודה על המחמאה :-)

    אבל רק לידיעתך - לא עמדתי בדרישות הסף לשלושה מתוך ארבעת מקומות העבודה הראשונים שלי בלינוקס - ואני מתכוון למקומות שכן התקבלתי אליהם!

    איך עשיתי את זה? פשוט - שילוב של קצת חוצפה, הרבה בטחון עצמי (לפחות כלפי חוץ) והכי חשוב: קורות חיים כתובות היטב ויכולת ניהול ראיון טובה.

    לכישורי התכנות והנסיון שלי לא היה רבה קשר לקבלה שלי לעבודות ההן. ליכולת שלי לשכנע שהחוסרים הללו לא יפריעו לי בעבודה יש.

    וטיפ חשוב: alljobs, sqlink וכל סוחרי הגולגלות האלה אם המקום הגרוע ביותר לחפש עבודה. המקום הטוב ביותר למצוא עבודה היא דרך חברים (מקום ראשון) ומודעות בעיתון של חברות עצמן (מקום שני).

    בהצלחה,
    גלעד

    השבמחק
  3. נדב ,
    הבעיה היא שינם מספר פרוייקטים שאני משתמש בשם עט בחלק מהתרומות שלי (ואתה מכיר אותו היטב ) אולם לאחר ניסיון גניבת הזהות שלי הפסקתי להשתמש בו.

    גילעד ,

    כמעט בכל שיחה עם אנשי עסקים או נושאים שקשורים ללינוקס שימך ושמו של שחר עולים (בנושאים עיסקיים ) כמו כן חיפשתי ספר שלך (בנושא embedded)

    כמו שציינת יכולת מכירה עצמית חשובה לפעמים מניסיון (שאני צובר בעבודה ו בזמני הפנויי ) הבעיה היא שבחלק מהמקומות ואני אומר :
    פיתחתי ב C ו ב C++ עבדתי עם הlib א ב או ג

    במידה וזה לא קשור לפיתוח Win הדרישות עולות פליים:
    אני ממש רוצה ללמוד לכתוב לקרנל לדוגמה ויש לי ממש טיפה ניסיון (כל מיני מודולים קטנים ששונו שןדרגו ומודלי hello-world/webcam ) ואני רוצה לצבור ניסיון בחברה אולם החברות לא חוזרות אלי.

    השבמחק