יום שלישי, דצמבר 09, 2008

זוכרים את הפוסט המדובר של עידו לגבי וינדוס ?
אז הנה מקרה שהיה לי היום ..

כידוע לכל הנני משתמש במערכות הפעלה פתוחות (דביאן) מזה מספר שנים (מעל 5) ודי שכחתי איך זה להתקין מערכת הפעלה וינדוס XP על מחשב.

קצת פרטים :

00:00.0 Host bridge: Intel Corporation 945G/GZ/P/PL Express Memory Controller Hub (rev 02)
00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation 945G/GZ Express Integrated Graphics Controller (rev 02)
00:1b.0 Audio device: Intel Corporation 82801G (ICH7 Family) High Definition Audio Controller (rev 01)
00:1d.0 USB Controller: Intel Corporation 82801G (ICH7 Family) USB UHCI #1 (rev 01)
00:1d.1 USB Controller: Intel Corporation 82801G (ICH7 Family) USB UHCI #2 (rev 01)
00:1d.2 USB Controller: Intel Corporation 82801G (ICH7 Family) USB UHCI #3 (rev 01)
00:1d.3 USB Controller: Intel Corporation 82801G (ICH7 Family) USB UHCI #4 (rev 01)
00:1d.7 USB Controller: Intel Corporation 82801G (ICH7 Family) USB2 EHCI Controller (rev 01)
00:1e.0 PCI bridge: Intel Corporation 82801 PCI Bridge (rev e1)
00:1f.0 ISA bridge: Intel Corporation 82801GB/GR (ICH7 Family) LPC Interface Bridge (rev 01)
00:1f.2 IDE interface: Intel Corporation 82801GB/GR/GH (ICH7 Family) Serial ATA Storage Controller IDE (rev 01)
00:1f.3 SMBus: Intel Corporation 82801G (ICH7 Family) SMBus Controller (rev 01)
01:00.0 Ethernet controller: Realtek Semiconductor Co., Ltd. RTL-8029(AS)
01:05.0 Ethernet controller: Realtek Semiconductor Co., Ltd. RTL-8169SC Gigabit Ethernet (rev 10)
boris@blackbox:~$ uname -r
2.6.18-6-amd64


קיבלתי את הדיסק של Microsoft Windows XP SP2 והתבקשתי להתקין אותו על מחשבי הקט.
שמכיל דביאן etch שהכול נתמך ועובד די חלק.

בעת ההתקנה המערכת לא זיהתה את המחיצות האחרות (ext3 ו xfs) אבל אין לי ממש צורך בעת ההתקנה (אני אגדיר דריברים במהלך העבודה השוטפת).

התקנה המשיכה עוד כמחצית השעה ושוב התבקשתי להגדיר את ה דומיין הפעם ויתרתי וניכנסתי למערכת ומה אני מגלה ?
כרטיס הרשת המסכן שלי לא זוהה (מדובר על כרטיס רשת של realteck שזוהה בקרנל 2.6.18-6 ).

התקנה עבדה בצורה חלקה מספר דקות עד אשר הוצגה הודעה שביקשה ממני להגדיר את השפות שיהיו במקלדת.
מכיוון שאני רגיל להתקין דביאן הופתעתי כי בערך מאז תקופת sarge לא היו בעיות מיוחדות בהגדרת עיברית במערכות הפעלה נתתי למערכת פור ופתחתי את ה listbox שמכיל שפות עברתי עליו מספר פעמים ואין פשוט אין עיברית .
זכרתי שיש אפשרות לכתוב בעיברית ואז התחלתי לחפש בין כל האפשרויות שמוצגות מולי בשביל שאוכל להקליד בעיברית.
מתברר שהייתי צריך לגשת ל Advanced לפתוח listbox לבחור בשפה העיברית.
לאחר מכאן למצוא checkbox וללחוץ עליו "East Asian languages"










ורק אחרי זה הייתי יכול שתיהיה לי אפשרות להוסיף בעיברית .
מדוע לכל השדים והרוחות אין קובץ הגדרה כמו /etc/X11/xorg.conf ששם כל השוני זה להוסיף שורה אחת בלבד.

טוב נו ממשיכים בהתקנה ואני מתבקש להכניס את מאפייני ה domain כיוון שאינני זוכר את הדומיין המדויק אז בדקתי את כל האפשרויות .
משום שום אפשרות לא מצליחה והשגיאה שאני מקבל (למעשה זו שגיעה כי היא שגיעה אותי ) כי לא נמצא domain כזה הלכתי בדקתי וראיתי שההגדרות שלי נכונות ניסיתי לפחות 5 פעמים עד שויתרתי (אמרתי נו טוב נראה אחרי זה ).

לאחר ההתקנה המנטרה חזרה שוב אז בחרתי לבדוק יותר לעומק ומה אני מגלה ? המערכת לא מזהה את הכרטיס המסכן שלי (ואטש זיהה בלי שום בעיה ) אין אין זו פשוט מערכת נהדרת ...

מדוע מערכת משנת 2007 איננה מסוגלת לתמוך בעיברית ובכרטיס רשת ?

תגובה 1:

  1. East Asian? לא, אתה לא במזרח הרחוק. היית צריך לסמן את Complex scripts and right-to-left...

    השבמחק